Zaterdag 22.03
Zaterdag 22.03
gratis bestel tickets
gratis bestel tickets

Muziek Meeting Achterhoek

Hét event voor de Achterhoekse muziekscene
Zaal open: 12:00
Amphion Cultuurbedrijf
Aanvang: 13:00
Op zaterdag 22 maart organiseren Poppunt Achterhoek, DRU Poppodium en Amphion Cultuurbedrijf de Muziek Meeting Achterhoek. MMA is een gratis dag voor iedereen die zich regelmatig met muziek bezig houdt: van muzikanten en producers tot hiphopartiesten, boekers, managers, podcasters, technici, programmeurs en podia. Alle stijlen worden vertegenwoordigd: van rap tot house en classic tot pop. Gedurende de dag kunnen deelnemers genieten van verschillende paneldiscussies, masterclasses en een afsluitende netwerkborrel.  
 
Storytelling voor muzikanten.  
In de muziekindustrie zoeken artiesten voortdurend naar innovatieve manieren om hun werk te promoten en contact te maken met het publiek. Een krachtige strategie die de afgelopen jaren steeds meer terrein heeft gewonnen, is storytelling. Door meeslepende verhalen te gebruiken, kunnen artiesten een diepere emotionele band met hun fans creëren, zich onderscheiden op de drukke markt en uiteindelijk betrokkenheid en loyaliteit stimuleren. In dit panel onderzoeken we hoe artiesten storytelling effectief kunnen inzetten als marketinginstrument binnen de muziekindustrie en in het geval van Oh Hazer nog verder gaan dan dat.  Imke Loeffen, Stefan Kollee en Theodor Versteegen laten zien hoe zij storytelling inzetten voor hun bands Oh Hazar en The Stone Souls.  
 
Werken volgens een plan. 
Natuurlijk begint alles met het maken van goede muziek, maar randzaken zijn net zo belangrijk als je echt verder wilt komen als muzikant. Eén van die belangrijke  bijzaken is het werken volgens een plan. Een goed plan is super handig voor jouzelf als muzikant. Het is echt een werkdocument waar je regelmatig in kijkt. Concrete voorbeelden voor in je meerjarenplan zouden kunnen zijn: schrijfsessies, opnames, releases en tours. Maar bijvoorbeeld ook het zoeken van een manager, pre-productie, subsidieaanvraag maken, oriënteren en kiezen voor boeker, oriënteren en kiezen voor label, alle shows die al gepland staan of die je binnen wil slepen, artwork, photoshoot, huisstijl invoeren, en ga zo maar door. Welke vorm dit plan moet hebben en of het ook echt werkt hoor je van onze panelleden. Lisanne Sinnema  iGNITE! Music Agency (Management en boekingen) schuift in ieder geval aan voor een heldere uitleg. Daarnaast belichten we het onderwerp natuurlijk ook vanuit de muzikant.  
 
Jouw band op de radio, hoe pak je dat aan?  
Wanneer je als artiest op de radio gedraaid wordt, bereik je in enkele minuten een groot publiek. Hierdoor groeit je fanbase snel en wie wil dit nou niet?! Van AM tot FM en alle digitale zenders, er zijn heel veel opties.  Maar hoe regel je dat, bij wie moet je zijn en hoe weet je welke radiostations te benaderen met jouw act? 
Ook zijn er zogenaamde (pluggers) die dit werk voor jou uit handen nemen, maar wie zijn deze mensen en hoe kom je met ze in contact? 
Dus heb jij al te vaak jouw single geprobeerd op te sturen en geen succes? Op deze en al jouw andere vragen krijg je antwoord op 22 maart! 
 
Vrije inloop, reserveer je vooraf een ticket dan ontvang je 2 consumptiebonnen voor de naborrel  
Inloop 12:00 
Aanvang programma 13:00 

Foto's: Egbert Middelink 

BESTEL TICKETS

Bekijk ook